Is jouw ring bij ons voor een aanpassing, dan duurt dit doorgaans 8 tot 14 werkdagen nadat de betaling is voldaan. Uiteraard kijken we graag voor je na hoe het ervoor staat, dus heb je hier vragen over, bel dan even naar 010-7470000 of mail naar [email protected]
Onze klantenservice heeft na ontvangst van het sieraad 14 dagen de tijd om de retour in behandeling te nemen. Binnen dit tijdsbestek neemt een van onze consultants contact met u op om de vervolgstappen te bespreken.
Zodra uw retour gezonden sieraad bij ons binnenkomt, ontvangt u hiervan een bevestiging per email. Heeft u deze niet ontvangen, dan kunt u ervan uitgaan dat wij de retourzending (nog) niet hebben ontvangen, of de ontvangstbevestiging in uw spambox terecht is gekomen.
Voor bestellingen via de website van DiamondsByMe geldt een zichttermijn van 30 dagen na aflevering. Binnen deze termijn mag je het sieraad bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Custom designs en sieraden besteld met de dagprijs mogen niet geretourneerd worden, evenmin als sieraden waar is gekozen voor een lasergravure. Alle voorwaarden lees je hieronder.
Het pakket met daarin het sieraad is door jou ontvangen! Het kan gebeuren dat het sieraad niet past of het is helaas niet wat je had verwacht. Lees op deze pagina meer over het zichttermijn dat wij jou aanbieden.
Ieder sieraad van DiamondsByMe wordt op bestelling vervaardigd, wat betekent dat onze producten uniek voor de klant worden gemaakt in de gekozen maat, metaal en bezet met eventuele edelstenen. Dit betekent dat alle producten speciaal voor jou gemaakt worden en niet vallen onder de wet op afstandsverkopen voor e-commerce, die doorgaans 14 dagen bedraagt. Zelfs als onze sieraden uniek voor jou is vervaardigd, bieden wij je 30 dagen zichttermijn aan, indien de voorwaarden voldoen.
Ons advies is om na ontvangst van het artikel het direct te controleren of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Indien dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk om binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op te nemen. Is het pakket beschadigd bij aankomst, weiger dan het pakket aan te nemen en bel ons op +31 10 747 0000.
Tijdens het zichttermijn van 30 dagen mag je het sieraad natuurlijk bekijken, beoordelen en/of passen zoals je dat in een fysieke winkel zou mogen doen. Vergeet niet voorzichtig te zijn. Houd er rekening mee dat de handgemaakte sieraden gemaakt zijn van edelmetalen die kunnen krassen en we geen sieraden kunnen terugnemen die op enige manier beschadigd of bekrast zijn.
Het aanvragen van een retour of omruiling kun je aanvragen door de onderstaande stappen te volgen. DiamondsByMe is niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte of beschadigde retourzendingen.
Vanaf begin december zijn onze goudsmeden fulltime bezig met het verwerken van alle bestellingen voor de feestdagen. In deze periode kun je dan wel je sieraad retourneren, maar zullen reparaties of aanpassingen pas vanaf januari in behandeling worden genomen.
Wij adviseren klanten altijd het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden in verband met kwijtraken of beschadigen. Wanneer je een pakket aangetekend naar ons terugstuurt zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening.
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Je wordt op de hoogte gehouden van de status. Retourzendingen worden binnen 14 dagen na ontvangst behandeld. Het aankoopbedrag wordt tijdens de verwerking direct terugbetaald. Heb je gekozen voor een betaling middels in3? Bij herroeping van de order komt ook de betaalverplichting van in3 te vervallen.
Om jouw aanvraag van retourneren of ruilen zo goed en spoedig mogelijk te behandelen, vragen wij om het onderstaand stappenplan aan te houden;
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het binnen 30 dagen retour sturen. Het ruilen van een artikel, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude bestelling binnen het zichttermijn en geeft de nieuwe bestelling via de mail [email protected] aan ons door. Sommige artikelen kun je niet retourneren of ruilen. Het gaat dan om:
Houdt er rekening mee dat elke klant één sieraad mag retourneren, indien deze voldoet aan de voorwaarden. Elke daarop volgende bestelling wordt gezien als definitieve verkoop en kan niet worden geretourneerd.
De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Mocht een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
LET OP: Heb je bij jouw bestelling gekozen voor de betaalwijze ‘acceptgiro’, dan adviseren wij altijd de betaling te voldoen. Ook wanneer je een model retourneert of wenst te ruilen, adviseren wij om de factuur van AfterPay te betalen. Dit voorkomt ongewenste verhogingen terwijl wij je aanvraag voor retourneren of ruilen aan het behandelen zijn.
Als je een ring bij ons koopt, kan deze in de meeste gevallen op maat gemaakt worden. Wanneer de ring één ringmaat verkleind moet worden, rekenen wij binnen de zichttermijn van 30 dagen een speciaal tarief vanaf € 15,- voor gouden en zilveren ringen, inclusief het opnieuw verzenden.
Voor een vergroting tot maximaal 1 maat binnen de zichttermijn, rekenen we vanaf € 20,- voor goud en zilver.
Voor ringen gemaakt van platina en ringen die rondom gezet zijn met edelstenen gelden andere prijzen. Hiervoor geven we je graag eerst een prijsopgave.
De ter reparatie aangeboden sieraden worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Hiervan wordt je op de hoogte gehouden. Zodra wij meer weten over de garantie, zullen wij deze oplossing zo spoedig mogelijk aan je voorleggen. De periode van reparatie ligt tussen de 7 en 14 dagen waarna het sieraad retour gestuurd kan worden.
Rondom gezette eternity ringen, vintage ringen of ringen met buitengewone details kunnen niet aangepast worden om het model te behouden. Let er dus extra op dat je bij aankoop van benoemde ringen de juiste ringmaat bestelt.
Neem voor hulp bij het bepalen van de juiste ringmaat contact op met de klantenservice of gebruik onze online hulp bij ringmaten.
Na het ontvangst van de retourzending zullen wij je een ontvangstbevestiging sturen en wordt het sieraad doorgezet naar onze atelier voor een kwaliteitscontrole. Indien gebreken of een incomplete retourzending zal contact worden opgenomen voor verder behandeling.
Voldoet de retourzending van het handgemaakte product aan de voorwaarden, wordt het aankoopbedrag terugbetaald op het bij ons bekende betaalgegevens. Houd er rekening mee dat na de feestdagen er meer pakketten bij de ruilen en retouren afdeling zullen zijn waardoor de behandeling langer zal zijn dan gebruikelijk.
Wil je de bestelling wijzigen of annuleren, bel dan met onze klantenservice via +31 10 747 0000.
Ons atelier informeren we graag zo spoedig mogelijk over wijzigingen en annuleringen in verband met de vervaardiging van het sieraad. Sommige wijzigingen aan een sieraad leiden tot eventuele kosten en vertraging en latere verzenddatum.
Het wijzigen of annuleren van bestellingen die al zijn verzonden kunnen we niet verwerken. Het omleiden van pakketten naar alternatieve adressen is niet mogelijk als het pakket al onderweg is.
Neem voor vragen van wijzigingen in adres tijdens transit contact op met de vervoerder.