Filter
Klantenservice

Retouren en Ruilen

Toch niet tevreden? Laat het ons weten!

  • Zichttermijn & retourregels

    Voor DiamondsByMe bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen vanaf de dag na aflevering. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

    Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Indien dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

    Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren:
    • binnen de zichttermijn van 30 dagen
    • als het artikel compleet is, onbeschadigd en in originele staat en verpakking en voorzien van het handgeschreven certificaat.
    • aangetekend (handtekening voor ontvangst) via een verzender, bijvoorbeeld PostNL. Volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel is dit niet verplicht, aangezien de verantwoordelijkheid van het verzenden bij jou ligt. Echter is onze ervaring dat het beter is om een retourpakket aangetekend te versturen, aangezien bij PostNL (of andere verzenders) in een enkel geval een pakket kwijt kan raken. Wanneer je aangetekend verstuurd, ben je verzekerd tegen het kwijtraken van pakketten en wordt een vergoeding uitgekeerd door PostNL wanneer het pakket toch onverhoopt kwijtraakt. De kosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening.

    Sommige artikelen kun je niet retourneren of ruilen. Het gaat dan om:
    • Producten waarin op verzoek gegraveerd is
    • Producten die niet meer in nieuwstaat zijn als gevolg van draagsporen, of andere beschadigingen. Indien je deze alsnog wenst te retourneren of ruilen, dan worden er kosten in rekening worden gebracht.
    • Producten die overeenkomstig aan jouw specificaties zijn aangepast.

    Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

    Wanneer een terugbetaling van het aankoopbedrag is gewenst, zullen alle betaalde bedragen binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst worden teruggestort.

    Heeft u gekozen voor een betaling middels Capayble? Bij herroeping van uw order komt ook de betaalverplichting van Capayable te vervallen. Dit houdt ook in dat u de betaalde administratiekosten à €10,- teruggestort krijgt op uw rekening.

  • Stappenplan retourneren/ruilen
    Om jouw ruiling of retournering zo goed en spoedig mogelijk te behandelen, vragen wij om het onderstaand stappenplan aan te houden;

    Bij de bestelling is een retourkaart bijgevoegd.
    Of je kunt hier ons Retourformulier (via rechtermuisknop 'Opslaan als') downloaden.

    Vul deze zo compleet mogelijk in en geef daarbij aan of je het product wenst te ruilen, te repareren of dat je jouw aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Een retour wordt echter altijd door onze retourenafdeling beoordeeld om te kijken of het product voldoet aan onze retourvoorwaarden.

    Wij verzoeken je het product met de retourkaart in een stevige verpakking terug te sturen naar;
    DbM BV
    Rijsdijk 146
    3161 EW Rhoon

  • Retourzendingen
    Wij adviseren klanten altijd het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden in verband met kwijtraken of beschadigen. Wanneer je een pakket aangetekend naar ons terugstuurt, hoeft dit niet extra verzekerd te worden. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

    De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Je wordt op de hoogte gehouden van de status. Retourzendingen worden binnen 14 dagen na ontvangst behandeld. Het aankoopbedrag, inclusief eventuele kosten voor de heenzending, worden tijdens de verwerking direct terugbetaald. Indien je wilt weten of jouw pakketje bij ons is gearriveerd, adviseren wij je de Track and Trace code van de zending te controleren op PostNL Tracktrace

    Is jouw artikel defect? Lees dan eerst de pagina garantie en defecten.

    Indien je problemen hebt met het openen van het document, kun je hier de laatste versie van Adobe Reader downloaden: Adobe Acrobat Reader


  • Ruilen
    Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft de nieuwe bestelling via de mail klantenservice@diamondsbyme.nl aan ons door. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Mocht een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

  • LET OP: Heb je bij jouw bestelling gekozen voor de betaalwijze ‘acceptgiro’, dan adviseren wij altijd de betaling te voldoen. Ook wanneer je een model retourneert of wenst te ruilen, adviseren wij om de factuur van AfterPay te betalen. Dit voorkomt ongewenste verhogingen.