Filter
Klantenservice

Retouren en Ruilen

Toch niet tevreden? Laat het ons weten!

  1. Zichttermijn & retourregels

    Voor DiamondsByMe bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen vanaf de dag na aflevering. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

    Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Indien dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

    Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren:

    • binnen de zichttermijn van 30 dagen
    • als het artikel compleet is, onbeschadigd en in originele staat en verpakking en voorzien van het aangehechte label.
    • aangetekend (handtekening voor ontvangst) via een verzender, bijvoorbeeld PostNL. Volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel is dit niet verplicht, aangezien de verantwoordelijkheid van het verzenden bij jou ligt. Echter is onze ervaring dat het beter is om een retourpakket aangetekend te versturen, aangezien bij PostNL (of andere verzenders) in een enkel geval een pakket kwijt kan raken. Wanneer je aangetekend verstuurd, ben je verzekerd tegen het kwijtraken van pakketten en wordt een vergoeding uitgekeerd door PostNL wanneer het pakket toch onverhoopt kwijtraakt. De kosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening.

    Sommige artikelen kun je niet retourneren of ruilen. Het gaat dan om:
    • Producten waarin op verzoek gegraveerd is
    • producten die niet meer in nieuwstaat zijn als gevolg van draagsporen, of andere beschadigingen. Indien je deze alsnog wenst te retourneren of ruilen, dan worden er kosten in rekening worden gebracht.

    Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

    Wanneer een terugbetaling van het aankoopbedrag is gewenst, zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst worden teruggestort. In geval van achteraf betaling middels Afterpay, zal deze digitale acceptgiro binnen dezelfde termijn worden geannuleerd.

     

  2. Stappenplan retourneren/ruilen
    Om jouw ruiling of retournering zo goed en spoedig mogelijk te behandelen, vragen wij om het onderstaand stappenplan aan te houden;

    Download hier ons Retourformulier (via rechtermuisknop 'Opslaan als')

    Op het formulier kun je aangeven wat jouw voorkeur heeft; of je het model wenst te ruilen, te repareren of dat je jouw aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Een retour wordt echter altijd door onze retourenafdeling beoordeeld om te kijken of het product voldoet aan onze retourvoorwaarden.

    Wij verzoeken je het pakket met het product te sturen naar;
    DbM BV
    Rijsdijk 146
    3161 EW Rhoon

    Wij adviseren klanten altijd het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden in verband met kwijtraken of beschadigen. Wanneer je een pakket aangetekend naar ons terugstuurt, hoeft dit niet extra verzekerd te worden. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

    De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Je wordt op de hoogte gehouden van de status. Retourzendingen worden binnen 14 dagen na ontvangst behandeld. Het aankoopbedrag, inclusief eventuele kosten voor de heenzending, worden tijdens de verwerking direct terugbetaald. Indien je wilt weten of jouw pakketje bij ons is gearriveerd, adviseren wij je de Track & Trace code van de zending te controleren op:http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/

    Is jouw artikel defect? Lees dan eerst de pagina ‘garantie en defecten’.

    Indien je problemen hebt met het openen van het document, kun je hier de laatste versie van Adobe Reader downloaden: Adobe Acrobat Reader

  3. Ruilen
    Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft de nieuwe bestelling door op het retourformulier in de rechterkolom. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Mocht een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.


LET OP: Heb je bij jouw bestelling gekozen voor de betaalwijze ‘acceptgiro’, dan adviseren wij altijd de betaling te voldoen. Ook wanneer je een model retourneert of wenst te ruilen, adviseren wij om de factuur van AfterPay te betalen. Dit voorkomt ongewenste verhogingen.

Thuiswinkel
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).